Trade Fair in Warehouse
Het gezamenlijke project "Trade Fair in Warehouse" van de Nederlandse provincie Noord-Brabant en de Chinese provincie Jiangsu is woensdag 22 juni officieel gelanceerd in Tilburg, met als doel de zusterrelaties tussen de twee regio's te verdiepen en zo de bilaterale handel te stimuleren.s officially launched in Tilburg on June 22 Wednesday, aiming to deepen the sister relationships between the two regions, thus boosting bilateral trade.
Als onderdeel van het project zijn Jiangsu Export Exhibition and Trade Center en BTT's China Cargo Center van start gegaan. Het project is gebaseerd op de BTT-treinverbinding Nanjing-Tilburg en is geïnitieerd door Jiangsu International Rail Freight Express Co., Ltd. en CMC International Trade & Service B.V. "Jiangsu en Noord-Brabant onderhouden al 28 jaar een zusterrelatie, waardoor een solide basis is gelegd voor het nieuwe 'Trade Fair in Warehouse'-model", zegt Zhang Guosheng, economisch en commercieel adviseur van de Chinese ambassade in Nederland. “Bovendien zal het China Rail Crossdock Centre van BTT perfect passen bij dit nieuwe model met een enorme toegevoegde waarde.” De burgemeester van Tilburg benadrukte ook de vitaliteit van het project voor de handelssamenwerking tussen de twee provincies en China en Nederland. Beide markten hebben elkaars producten nodig.
Trade Fair in Warehouse
“Trade Fair in Warehouse” is een nieuw model van bilaterale handel tussen China en Nederland. Het doel is om het hoofd te bieden aan de ernstige impact van de pandemie op de wereldwijde toeleveringsketen, aangezien fabrikanten en kopers uit beide landen elkaar niet zoals gewoonlijk kunnen bezoeken. Het nieuwe model stelt bedrijven in staat markten gemakkelijker te verkennen.” Jack Gao, Director Europe bij CMC International Trade & Service B.V., introduceerde in zijn toespraak de voordelen van het concept “Trade Fair in Warehouse”. Ten eerste zijn tijdens de epidemie internationale reizen aan banden gelegd. Dit project biedt bedrijven van beide kanten een platform om hun producten aan de beoogde markt bloot te stellen. Met duizenden daadwerkelijke producten die in de showroom worden getoond, kunnen potentiële kopers de producten zelf zien voordat ze beslissen of ze ze in grote hoeveelheden willen kopen, wat tweerichtingscommunicatie gemakkelijker maakt. Bovendien is de kwaliteit van alle producten gegarandeerd dankzij onze strenge kwaliteitscontroles en controles. Daarom nemen we de zorgen van de kopers over de discrepantie tussen de tentoongestelde producten en de producten die in de fabriek worden vervaardigd, weg.
"Zien is geloven"
Eelko Brinkhoff, directeur Buitenlandse Investeringen & Internationale Handel bij de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM), deelde zijn ervaring met het bezoeken van de showroom: “Je kunt foto's zien op internet, maar in dit model kun je het echte product zien, aanraken, weet wie het verkoopt en wie het maakt, en probeer samen zaken te doen.” Het nieuwe Jiangsu Export Exhibition and Trade Center verzamelt producten van meer dan 90 bedrijven uit Jiangsu, waaronder zes categorieën goederen zoals textiel en kleding, intelligente apparaten en keuken- en badkamerproducten. "Meer dan 200 fabrikanten uit Jiangsu hebben zich al aangemeld voor dit project en de openingsceremonie van vandaag is een goed begin", zei Jack Gao.