• Barge- en rail
    Terminals

Multimodale
Terminals

De barge- en railterminals binnen het netwerk van BTT zijn uitgegroeid tot duurzame, multimodale hubs in het achterland. Ze staan garant voor een snelle en efficiënte doorvoer van uw containers. Optimaal beveiligd en uitgerust met modern materieel voor de handling van vele soorten lading. 

Onze terminals zijn strategisch gelegen en vormen belangrijke knooppunten in het internationale supply chain netwerk tussen Azië en Europa. 

Eindhoven

In 2009 heeft BTT als eerste inlandterminal in Nederland de certificering al bemachtigd. Door het behalen van het AEO-certificaat laat ook RTE zien dat het veiligheid en betrouwbaarheid voorop stelt. RTE heeft de capaciteit voor op-en overslag verhoogd. Ook zijn investeringen gedaan in een reachstacker en chassis. 

Feiten:

  • 5 treinen per week
  • 20.000m²

Polen

Vanaf onze railport vertrekken meerdere malen per week goederentreinen naar Rail Terminal Rzepin in Polen. Ook deze terminal is in handen van BTT, dit voorkomt vertraging en wachttijd. De treinsamenstelling is geschikt voor 40ft, 45ft containers en huckepack trailers. Ook kraanbare en niet-kraanbare opleggers zijn geschikt om op de trein te gaan. De verbinding is betrouwbaar en veilig, de weekendtreinen maken deze vervoersvorm bovendien sneller en flexibeler dan regulier wegtransport. Binnen 14 uur na vertrek komt de trein in Polen aan. .

Feiten:

  • 6 treinen per week vanaf Tilburg
  • 30.000m²
  • Crossdock activiteiten aanwezig op de terminal
  • Douane services aanwezig op de terminal
  • GPS services

BTT Vossenberg

Door gebruik te maken van vervoer per binnenvaart worden JIT (Just In Time) deliveries mogelijk, waarbij de klant kan vertrouwen op gegarandeerde aflevertijden. Daarnaast is vervoer over het water veel milieuvriendelijker dan het traditionele wegtransport.

Besparing in opslagkosten is een ander voordeel van de Barge Terminal Tilburg. De Rotterdamse haven is een echte overslaghaven waar opslagkosten hoog zijn. Door een container direct per binnenvaartschip naar de Tilburgse barge terminal te vervoeren, kunnen deze kosten aanzienlijk gereduceerd worden. Ook besparingen op het gebied van detention- en demurragekosten behoren tot de voordelen van de binnenvaartterminal. BTT heeft een directe EDI verbinding met de grote carriers, waardoor kosten voor detention direct beëindigd worden op het moment dat lege containers op de terminal worden ingeslagen. Naast het containertransport, biedt BTT haar klanten diverse aanvullende diensten, zoals douaneactiviteiten, gasmetingen en het strippen of stuffen van containers.

Feiten:

  • 24 plekken voor ventilatie van containers
  • 76 reefer aansluitingen
  • Douane entrepot
  • 5 barges per dag
  • 800 truck bezoeken per dag

BTT Railport

Railport Brabant is een belangrijke multimodale schakel in het spoorvervoer tussen Tilburg en Europese en Aziatische bestemmingen. Direct gelegen aan de hoofdsporen en zo verbonden met de belangrijkste economische regio’s in Nederland, België en Frankrijk en aan de rail freight corridor tussen Rotterdam en Duitsland. Railport Brabant is ultramodern, goed beveiligd en uitgerust voor het lossen van alle typen trailers en containers. De vier opstelsporen – makkelijk toegankelijk voor railoperators - en de rangeerruimte met eigen shunting garanderen grote flexibiliteit en een korte doorlooptijd.

BTT Railport Brabant verzorgt de op- en overslag van onder andere bulkgoederen, projectlading en andere conventionele ladingen. Ook is er een modern warehouse waar goederen worden overgeladen in continentale laadeenheden en omgekeerd. 

Feiten:

  • 3 treinen per dag
  • 800 meter spoor
  • Elektrisch ontsloten
  • 30.000m² warehouse

BTT Loven

Hier vindt u binnenkort meer informatie over BTT Loven

Feiten:

  • Empty depot
  • Opslagcapaciteit van 1.400 containers
  • 8.000 m² warehouse

Contact opnemen

BTT Terminals